Letní saunování (je zdravé)

8.8.2021 17:38
Letní saunování hodně lidí pokládá za nezdravé, proč se přehřívat, když je i tak horko. V textu Vám uvádím několik důvodů, proč i v létě saunování nezatratit.

LETNÍ SAUNOVÁNÍ PROSPÍVÁ:

Termoregulaci - díky "tréninku" ze sauny daleko lépe zvládáme i letní vedra.

Kardiovaskulárnímu zdraví - v sauně se zvyšuje srdeční frekvence,  z hlediska oběhového zatížení se to dá srovnat s nízko až středně intenzivním vytrvalostním tréninkem. Svoje udělá i koupání a ochlazení v jezírku či bazénku, pro cirkulaci krve, pro pružnost cév. Celkově snížuje krevní tlak a riziko ischemické choroby srdeční. (Pokud už člověk kardiak je, musí se poradit se svým lékařem).

Regeneraci svalů a kloubů - jako součást tréninku, doplněk k pravidelnému cvičení. A nejen to, je prospěšná i lidem s celou řadou zdravotních neduhů, včetně revmatoidní artritidy například.

Regeneraci kůže, její hydrataci - kůže si zvykne na střídání chladu a horka a není přecitlivělá. A není pravda, že sauna kůži vysušuje, naopak, zintenzivní se krevní oběh pokožky, otevřou se póry, vyčistí se nečistoty včetně bakterií.

Detoxikaci těla - potem a zvýšeným krevním oběhem pokožky se odpadní látky z těla dostanou rychleji.

Regulaci stresu - snížení únavy, posílení odolnosti.

Vyšší kvalitě spánku.

STRES x RELAX - v zimě stejně jako v létě sauna prospívá a posiluje celkovou IMUNITU a odolnost.

Po sauně nezapomeňte  hydratovat vodou a hydratačním krémem.

Beata BB