Chůze je dobrá, ale středně intenzivní cvičení zvyšuje kondici třikrát více

23.11.2021 10:20
Zajedete na kole do práce, pěšky jdete na zahradu, hrajete si s dětmi, pořád máte po domě co uklízet? Jste takovým nějak přirozeným způsobem stále v pohybu, ale nějaké speciální cvičení či fitness nepraktikujete? Že patříte k těm, co denně programují aplikace a chytré hodinky a lační po splnění a odfajfkování dávky deseti tisíc kroků? Nebo patříte k těm, co na takovou hranici kroků denně nedosáhnete, protože cvičíte i jinak, věnujete se i jiným formám tělesného cvičení než je chůze či běh? Máte svůj fitness kout či svět? Snažíte se neustále sledovat, udržovat a zlepšovat svoji kondici? Možná si se zájmem přečtete o výsledcích studie Framingham Heart Study.

Nebo snad holdujete sedavému způsobu života ?! To ne, takoví lidé na náš web nechodí. Anebo jo? Tak hurá, pojďte, a ničeho se nebojte, do ničeho Vás nutit nebudeme, ale jestli chcete s něčím začít a nevíte jak, tak prostě jen začněte! Po troškách, mírně až středně, nejen, že je to víc než nic, ale k metě s názvem kondice, tahle cesta vede zcela jistě. V každém věku, v každé době, tím tuplem v době covidové!

 

Příspěvek bude dokončen ;-), výsledky studie už Vám zde nechávám tak, jak jsou publikovány v European Heart Journal.

Physical activity and fitness in the community: the Framingham Heart Study | European Heart Journal | Oxford Academic (oup.com)